10 Ocak 2017 Salı

Gün 1 : Rumeysa Korece öğreniyor!


Zinciri kırma yazımda sömestr tatilim için birkaç altın kural belirlemiştim. Bu sabah o kuralları uygulayacağıma inanarak uyandım. Birinci günden sesleniyorum. :) Bugün artık o öğrenmeyi çok istediğim korece'ye başlayacağım! 

1) Başlangıç için öncelikle çok iyi bir kaynak bulmalı! Ben ingilizce bir site olan talktomeinkorean sitesini kaynak alarak öğrenmek istedim fakat interneti ne kadar sevsem de bir şey öğrenirken ya da okurken kitabı elimde hissetmek isteyenlerdenim, bu sebeple hemen nasıl yazılı dokümana ulaşırım diye uzunca bir araştırdım siteyi. 

Online dokümanlar tamamen ücretsizken kitapların $12.00 olduğunu görünce hem çabucak başlamak hem de dokümanlara daha uygun fiyata sahip olmak için sidece ücretsiz verilen online dokümanları yazdırma fikri geldi aklıma.

Yaklaşık 55 sayfalık yazdırılmış mini bir Korece kitabım var artık! :) 

2) Ertelememek gerek! Kitap önümdeyken bile başlamak o kadar uzun sürdü ki anlatamam. Bir saat bakıştık, sonra biraz oyalandım ancak oturabildim başına. Erteledikçe hevesi kaçıyor insanın o sebeple hiç ertelemeden başına oturmak gerek yapılacak işin.

İlk izlenimler: 

Site anlaşılması çok olay bir dil ve öğrenmesi çok kolay bir sistemle sunuyor size Korece'yi. Çok profesyonel bir site. Kaynakların ücretsiz olması beni çok şaşırttı. Tüm dersleri pdf dosyası olarak bilgisayarınıza indirebiliyorsunuz. Derslerin seviyelere göre ayrılmış olması da çok başarılı. 

Dile zaten aşina birisi olarak kolayca kaptım ilk seviyeleri. Fakat doğal olarak okumam ve yazmam çok güçsüz. Alfabeyi anlamakta çok zorluk çekiyorum..

Yaklaşık 55 sayfalık bir mini kitabım var artık! :) 
Ve hiç bahanem yok! :) 

Siz de başlayın birlikte öğrenelim! :)



2 yorum:

  1. Ben de dil çıkışlıyım. Ben İtalyan Dili okudum üniversitede. Kore Dili okuyan arkadaşlarım da olmuştu. Dil çok önemli ama işte süreli tekrar istiyor. Bu yolda size başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Ben de dili çabuk kapıyorum gerçi kapmamla unutmam bir oluyor ama olsun :D Ama gramer konusunda çok kötüyüm ya :D

    YanıtlaSil