11 Eylül 2016 Pazar

Mülteci Kampı Deneyimim & Kurban Bayramı

 Merhabalar,

Geçen yazdan itibaren aylarca üzerinde hiçbir karşılık beklemeden çalıştığım, daha doğrusu destek olduğum bir proje vardı. Bu projenin programı kapsamında Nizip mülteci kampına gitmiştim. Orada edindiğim deneyimleri tarif edemem. Çok sürmedi ziyaretim ama o kısıtlı saatler arasında edindiğim deneyimin tarifi imkansız. Başlarda Suriyelilere sempatiyle yaklaşmamış bir kız olarak söylüyorum, oradaki insanlar o kadar masum, bizim şikayetlerimizden bihaber ve bizlere o kadar duacılar ki.. Onları tanıdıktan sonra herkese karşı bakış açım değişti. Metrobüslerde yaşadığımız iki talihsiz olay yüzünden (ki onların psikolojisini asla anlayamayız) tüm Suriyelilere tepki almanın çok yanlış olduğunun farkına vardım.

Daha sonra sizlerle daha detaylı şekilde anılarımı paylaşabilirim. Orada onların kötü hissetmesini istemediğimiz için özellikle fotoğraf çekmemeye özen gösterdik ve vaktimizi onları anlamaya ayırdık.


Galerimde gezinirken bu fotoğrafı buldum. Hemen tarihe baktım. Nizip mülteci kampındayken çekilmiş. Fotoğrafı ne ara çektiğimi hatırlamıyorum bile. Belki benimle aynı ekipte olan arkadaşlarım gönderdi ve kaydettim, hiçbir fikrim yok. 

Görür görmez oradaki kardeşlerimizin bayramı nasıl geçirecekleri sorusu düştü aklıma, ve aslında bu fotoğrafa rastlamadan da onları hatırlamam gerektiği gerçeği.. 
Belki de yardımlaşmayı, paylaşmayı, kısacası günlük hayatla boğuşurken unuttuğumuz ve zor duruma düşmeden de hatırlamadığımız değerleri hatırlamak için bir fırsat bizim için kurban bayramı. Birçoğumuz unuturuz ama kurban sadece maddi değil manevi yönden de birbirimize yakın olmayı gerektirir. Kurban; toplumda kardeşlik, yardımlaşma, fedakârlık ve dayanışma ruhunu mayalar ve geliştirir.. Kendinden kötü durumda olanı da görmemize, kendimiz ve çevremizin farkına varmamıza sebep olur. Sahip olduğumuz imkanları unutup her gün yüzlerce bencillik örneği gösterebiliyoruz. Günlük hayatımızın yoğun temposuna dalarak oradaki ve buradaki kardeşlerimizi unutmayalım. 

Şimdiden hepinize hayırlı, bol paylaşımlı bayramlar! 

6 yorum:

  1. Sıze d ehayırlı bayramlar, ıns bu bayram ıhtıyac sahıplerı ıcın dolu dolu bereketlı bır bayram olur. Multecılere karsı herkesın bıreysel sorumluluğu olduğunu dusunyorum.Parası olmayan eşya, eşyası olmayan onların hayatlarını kolaylaştıracak sekılde yanlarınd aolmalı, çocuklarına karsı güler yuzlu olup onlara el uzatmalı destek olmalıyız. Uzaktan hep baskalarındna bekleyerek sıkayet ettıgımız seylerın duzelmesı de zaten mumkun degıl. Ozellıkle sıkayet edenlerın gelecegımızı guzellestırmek ıcın daha cok yardım etmelerı gerekmez mı? Bır çocuğa okul yolunda yanında yürümek sohbet etmek, annesı gıdemedıgınde o multecı cocugun velı toplantısına gıtmek ona sahıp çıkmak bıle ne buyuk yarıdım aslında. Sızden de Allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel özetlemişsiniz; yardım, destek maddi değil manevi de olabilir. Bir gülümsemeyi esirgememeliyiz o çocuklardan mesela. Tüm yorumu hayranlıkla okudum böyle düşünenlerin sayısının çok yüksek olmadığını biliyorum çünkü. :) Çok anlamlı, maalesef bizlerin aklına zor gelen ama bizim için çok kolay yapılabilecek örnekler vermişsiniz Allah sizden de razı olsun inşallah!
      İnşallah bireysel sorumluluklarımızı yerine getirenlerden oluruz :)

      Sil
  2. Başka hayatlara uzaktan bakınca anlayamıyoruz yaşadıklarını ama yaşadıkları gerçekten zor belkide tahmin ettiğimizden daha da zor , Allah yardımcıları olsun . Hayırlı bayramlar ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.. Film seyreder gibi acıyor, üzülüyoruz. Gerçekten anlama veya bir şeyler yapma kaygımız olmadan..
      İnşallah canım, sana da hayırlı bayramlar ^^

      Sil
  3. Ne güzel anlatmışsın Rumeysa tebrik ederim seni böyle güzel davranışın için emeklerine sağlık...İyilik paha biçilemez davranışlardan biridir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah, ben çook teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.. :) Kesinlikle, bağımlı olunası bir davranış! :))

      Sil